با هر بار جستجو، هزاران و گاهی میلیون ها صفحه ی وب با اطلاعات مفید یافت می شوند. اینکه موتور جستجوی گوگل چگونه تشخیص می دهد کدام نتایج باید نمایش داده شوند، حتی قبل از اینکه تایپ کردن را آغاز کنید شروع می شود و با این تعهد که بهترین اطلاعات در دسترس شما قرار بگیرد، جهت دهی می شود. در مطلب پیش رو به صورت کلی چگونگی عملکرد موتور جستجوی گوگل را بررسی خواهیم کرد.
سازماندهی محتوای وب
حتی قبل از اینکه جستجویی انجام بدید، گوگل اطلاعات صفحات وب را در فهرست جستجوی خود سازماندهی می کند. این فهرست مثل یک کتابخانه است، با این تفاوت که اطلاعات داخل آن بیشتر از همه ی کتابخانه های موجود در جهان است.
تطبیق آنی جستجوی شما
در کسری از ثانیه، الگوریتم های جستجوی گوگل، صدها میلیارد صفحه ی وب موجود در فهرست جستجو را طبقه بندی می کنند تا نزدیک ترین و مفید ترین نتایج را برای چیزی که به دنبال آن هستید پیدا کند.
ارائه نتایج در قالب های مفید
در جهت کمک به شما برای پیدا کردن سریع تر چیزی که به دنبال آن هستید، گوگل نتایج را در قالب های مفید و مختلفی ارائه می دهد. چه به صورت نقشه با مسیرهای رفتن به آنجا باشد، چه عکس، ویدیو یا استوری باشد، گوگل همواره با روش های جدید ارائه اطلاعات در حال پیشرفت است.
گوگل فقط تبلیغات می فروشد، نه نتایج جستجو
در حالی که تبلیغ دهندگان می توانند مبلغی را جهت نمایش در بخش های کاملاً مشخص صفحه پرداخت کنند، هیچ کسی نمی تواند جای بهتری را در نتایج جستجو بخرد.
همیشه در حال بهبود تجربه شما است
گوگل می داند که جستجو همیشه می تواند بهتر شود. به همین دلیل است که مهندسان گوگل هر روز در حال آزمایش آن هستند و هر ساله صدها هزار آزمایش انجام می دهند که منجر به هزاران بهبود می شود.
اگر مایلید در این باره بیشتر بخوانید می توانید از طریق هشتگ گوگل به سلسله مقالات منتشر شده در مورد این موتور جستجو دسترسی داشته باشید.
منبع: Google